Skip to main content

Attachment; MJSC [GreaTroubleMaker] (1)

Bismillah.

Ai..

Hari ini aku bercerita saja serba sedikit pasal benda-benda ni dulu. 
Sekali dengan lampiran gambar.
Jangan risau.
Aku edit juga. Biar tak dikenal siapa disebalik gambar.
Hoho.

  • Lazada
Ini tidak tahulah. Kerja gilakah? Kerja bersahaja. Jumbo dengan otak gila-gilanya mengambil dark tape sambil melekat ke semua barang-barang milik si Pop
Orang yang berlalu-lalang di sekitar wing board ketawa berbahak-bahak. Pop dengan hati terguris mengemas barang lalu terus menelefon seseorang untuk balik ke rumah.

Merajuk. 
Tapi still. Lucu gila. Aku tidak tahulah. Mahu kesiankah? Mahu ketawa?
Dua-dualah sekali.
Tapi aku lebihkan ketawa.



Mahu terguling aku ketawa melihat benda ni balik. Aku tidak tahulah. Idea mana dorang ni dapat. Dikategorikan sebagai Lazada?
Konon barang-barang ni mahu dijual online. 
Nampak sama tapi bukan dia. Free shipping. Tiadalah.

Pop
Jangan terasa. Anggap sebagai kenangan. Kalau benda ni tak jadi. Kalau kita jumpa, apa kita nak cerita?
Benda ni masih relevan walaupun dah 20-30 tahun berlalu nanti.

  • Prep malam
Menjadi lumrah untuk budak menghadiri prep malam. Kalau budak underground, pandai escape walaupun dorm blackout. Sanggup berpanas bagai sauna.
Budak alim. Duduk surau. Tadabbur kitab.

Budak kuat dating. Berjumpa bagai nak rak, bercerita habis entah tak sudah.
Budak jahat. Kacau-kacau perempuan. Biasalah mahukan perhatian.

Perempuan yang tergedik-gedik lalu sekitar kelas, kawasan laluan koridor.
Eleh, tengah scanning crush lah tu.
Malu-malu pula.

Budak rajin, tengah siapkan homework. Lepastu di pass buku tersebut dari satu tempat ke satu tempat untuk ditiru.
Cikgu pun bingung. Macam ada benda yang sama dalam langkah kerja AddMaths.

Kalau penat. Tidur. 
Lantaklah kerja tidak siap. Peduli apa. Kerja boleh tiru.



Tapi satu benda yang aku suka pada prep malam ni. Apabila baju prep sama dengan crush...
Aip.. Terasa bagai JODOH di situ.
Yii hii... WKWKWKW.

Kalau pakai kain sarung?
Blah lah kau dari situ. Warden tengah round, habis ketuk ketampi 100-200 kali.
Kaki rasa macam mahu tercabut bhai kalau kantoi.

Habis prep malam. Minum malam, bercerita lagi di dewan makan sampai tak ingat dunia.
Yang baik, pergi surau. Baca Al-Mulk. 

Yang kaki dating. Kat sana, berjalan sambil bahu selari bersebelahan.
Pui..
Belanja awek di KIOSK. Erti setialah katakan. Lain hari, cewek dia pula belanjakan.
Pak Cik Mazlan punya Lok-Lok dengan nasi goreng dia.. Pergh, terbaik.

Lagi meriah tempat tu kalau minum malam di dewan makan tidak berapa nak sedap.
Di koperasi, beli makanan. Beli minuman.
Kaki jimat macam aku?
Pergh.. Kira guna jari sajalah kawan pergi KIOSK dengan koperasi tu.
Sorry to say.

Tapi rasa menyesal jugalah. 
Tapi tidak juga.
Jealous juga sikit.
Bukan apa. Bahagia juga aku tengok dorang makan-makan sambil berdating ni.
Aiiii....

Astaghfirulullahalazim.

Lumrah.. Lumrah..
Manusia juga aku.
Bukan aku gay.

  • Maggi
Tiada sudu? Chopstick versi asrama kan ada?
Apa? HANGER lah. Patahkan jadi dua. Jadikan sebagai chopstick. 
Budak underground.

Makan dalam baldi? Perkara biasa.
5-15 bungkus maggi? Perkara biasa.
Berkongsi bersama. Pergh. Nikmat kian terasa.




Ini biasalah. 
Yang luar biasa mahu tahu siapa? 
Haha.
Aku. Tingkatan 2. Tahulah, aku ni kedekut dulu.

Monyet masa tu roommate aku. Dia minta sikit maggi yang ada pada aku. Penat lelah aku masak, dia senang-senang minta kan? Bongok lah. Pergi masak sendiri kan senang.
Aku LUDAH maggi tu untuk kegunaan aku sendiri.
Direct dia tidak jadi mahu minta maggi tersebut.

Ai.. smh.



Ini? Inovatif kah? Kreatif?
Ini ajaran sesat ni. Agenda Yahudi. Aku tahu siapa yang ajar budak ni buat begini.
Cerita siapa yang ajar budak ni biarlah aku sama budak lelaki yang simpan.

Paling tidak boleh tahan. 
Steady saja junior tu walaupun kena gambar.
Sudahlah si.. Ya Allah.
Si Didi masa tu lalu di tempat tersebut.

LAGILAH. KETAWA HABIS-HABISAN dia. Sudah dia ketawa.
Tidak cukup. Si Didi panggil lagi kawan-kawan yang ada di wing lain untuk tengok budak ni masak maggi.
Wuih.. Lagilah.

Tapi kuat mental budak ni.
Aku respect sama dia ni. Orang dah sudah sekeliling dia, ketawakan dia. Masih lagi terpaku menunggu maggi-nya masak.
Kalau aku lah kan jadi junior masa tu.
Aku lari sudah dari tempat tu.

Kami ketawakan ja sambil mengambil gambar dia. Bukan kami buli pun.
Kami enjoy tengok benda tu.
Lain dari yang lain.
Seterika tu weh. Kreatif nak mampus.

Asrama tanpa maggi, bukan asrama namanya.

  • Junior
Bukan hamba. Mereka kawan. Ada benda tak kena, settle baik-baik.
Dengan title [ImSenior].

Lumrahlah sebagai senior untuk potong  barisan masa ambil makanan.
Kadang kami suruh juga buat benda yang boleh tolong-tolong kami.
Contoh, kirimkan salam dengan crush kah. Minta number crush kah.
Kita kena pandai.
Haha.
Pakq lah.

Kalau bosan. Kami kacau.
Kalau bosan, kami pergi bilik. Lepak dengan dorang.
Tapi aku jaranglah. Sebab aku kurang bersosial.


Salah satu experiment aku dengan si Orang Minyak lakukan.
Aku pun tak tahulah apa datang gila kami kacau ni budak.
Bosan-bosan lah katakan.
Kami susun satu persatu-satu. Then, gambar.

Lepastu, susun balik ke tempat asal. Anggap macam tidak apa-apa yang berlaku.
*flip hair*

  • Surau
Banyak dosa, banyak pahala di sini.
Time terawih Ramadhan? Dalam 5 tahun tu, tiada yang khusyuk.
Main.. Main.. Ketawa.. Ketawa..

Time sujud, gambar ustaz Mawardi tiba-tiba di kepala.
Dengan gambar dia lagi yang melucukan. Mana tak ketawa.

Bekas HEP? Hmm.. Tak payah cakap. Gambar dia lagi rare.
Lagi mahu tercabut urat kentut kau.
Terbayang-bayang di kepala suara dia masa imam baca Al-Fatihah.
"Saya nak kamu semua jangan jadi macam dia. EH. Makan kome (kurma). EH. Jangan sampai saya jumpa kamu kat... EH. EH. EH. EH"

Kalau aku jumpa dia ni suatu hari nanti. Rasa macam mahu tampar saja.
Biar cakap orang putih terus dia tu. Biar pupus perkataan 'EH' tu.
Tapi apa-apa pun. Banyak juga jasa dia pada maktab. Jangan lupakan.



Arwah baik orangnya. 
Lagi time study, kami akan study di surau kadang-kadang, sambil-sambil tahajud kalau ada kesempatan.
Tapi. Macam biasalah.
Kerja gila macam dalam gambar ni memang tidak pernah lepas.

Pernah masa tingkatan berapa. Aku tak ingat.
Si Monyet lagi jadi mangsa untuk kami takutkan. Mereka balutkan bantal peluk dengan telekung perempuan yang ada di surau.

Bufet approach Monyet untuk bercerita pasal hantu. Dah-dah bercerita. Hmm. Bufet konon pergi tandas.
Mana tak mahu terkencing si Monyet kena tinggal satu orang.
Dah kena tinggal. Tiba-tiba pula melayang pula bantal pocong tu dekat dia.
Yang kami-kami, dorang-dorang semua. Dah keluar siap-siap dari surau.
Untuk sunyikan suasana surau. Bersembuyi kat mana-mana.

Nasib tak terkencing si Monyet. Kental juga si Monyet ni haa.
Respect.

  • Crush
Nantilah. Aku update. 

Sekian.

Narator

Comments

Popular posts from this blog

Ucapan Hari Raya Aidilfitri; Throwback the moment, the nostalgia.

Kuala Lumpur International Airport 2; 1 Jun 2019 - Budak UKM? *tengok kanan, tengok kiri* Tiada. Line clear. Budak UPSI? *menjeling keadaan sekeliling* Tiada yang dikenali. Roger and out. Line clear. Budak IPT lain? *usha* Line clear juga. Semoga tenang menulis blog di sini. . .. ... بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم Assalamulaikum w.b.t dan salam sejahtera. Tiada benda ingin ditulis. Apa yang terlintas dalam pemikiran di sinilah ia akan dilepaskan. Memandangkan beberapa hari lagi nak Hari Raya Aidilfitri .  Maka di sinilah aku akan titipkan antara kenangan lalu dan perbezaan raya dulu dan kini. Termasuk juga beberapa ucapan yang ingin diungkapkan kepada pembaca. Huhu. ➤ Kad Raya vs Whatsapp Tidak diduga kad raya sekarang makin lama makin pupus. Apa tak nya. Media sosial dah kubur benda tu. Bila diperhatikan kad raya dulu menjadi kegembiraan kepada budak-budak atau si penerima. Siap minta alamat lagi untuk kirim kad raya. Kalau sekarang, t

PPG 1; SMK Perempuan Sandakan (8/7/2019 - 19/7/2019)

Bismillah. Aii.. Entahlah kenapa rasa mahu tulis pasal pengalaman PPG ni. First-first tidak mahu. Dah nama pun blog. Kita teruskanlah saja kan? Mahu cerita kedai kopi pun. Kadang aku tidak dapat turun. Huhu. So? Mahu mula dari mana? Penempatan? Bilik Pengetua? Okey.. Okey.. Macam biasa. Aku bercerita? Atau aku buat cerita? Haha. Yalah. So. Here is it! Kita cerita melalui persoalanlah dulu. " Why this school? " Entah. Itu saja aku mahu cakap. First-first aku pilih SMK Elopura Bestari. At the end, aku terpilih tempat ni. Ceritanya. Aku dah sampai sekolah tu. But.. Yeah. Keraninya perangai macam... Layan tidak layan. Aku berdiri di meja pejabat am tu macam orang bodoh saja. Bila ditanya bila pengetua ada? Dia cakap dia tidak pasti. Jam berapa mungkin habis mesyuarat? Tidak pasti. Fuh.. Aku sabar saja masa tu. Dahlah mama aku menunggu di luar. Lagi pun, sekolah tu jauh dari tempat aku. Batu 7 ke Batu 10. Weh.. Jauh tu. Nayahh.. Habis minyak kereta. Mama aku p

Tiba-tiba Ramadhan

Bismillah. Tidak lama lagi Ramadhan. Bukan lagi tidak lama. Dah tiba pun. Satu bulan yang mustajab ni, patut kita guna sebaik-baiknya. Harap Ramadhan tahun ni baguslah bagi kita semua. Insya-Allah. Tahun lalu. Ramadhan aku hancur sikit. Sebab duduk dekat rumah. Bukan tak okey. Okey tu okey juga. Iftar dengan family. Sahur dengan family. Cuma dari segi, you know-lah. Ibadah tu terumbang-ambing sikit. Mahu terawih, kena kejar anjing lepas terawih, sebab masjid jauh dari rumah. Quran. Ya Rabbi. 2 3 m/s saja mungkin. Insya-Allah, tahun ini dapat dibaiki. Termasuk diri anda semua. Kalau korang mahu tahu, Gaza kena serang pada Ramadhan pertama. Doalah untuk saudara kita yang di sana. Kita ni tak mampu untuk tolong mereka. Tidak apa, doa senjata orang mukmin. Kalau korang follow up di Twitter/Facebook, ada berita tu. Termasuk 3 juta orang Muslim di China sekarang yang dalam tahanan ditindas agar tidak berpuasa. *sigh* Kalau sajalah aku ada kuasa. Ai.. . .

Ipoh to Penang to Melaka; Solo Travel Tanpa Sebab

Bismillah Hi guys. Salam Ramadhan. Lama tidak bersua. Temberang sudah aku bila dapat Tweetpemes padahal sekali saja pun. Nak haram. Haha. Kalau aku promote blog aku kat Twitter. Aku rasa boleh pergi jauh sebenarnya. Tapi okey saja hidup begini. Buat apa kejar fame ni. Twitter tu tempat aku meroyan saja. Kalau kawan dapat detect Twitter tersebut memang segala makian lah ada di sana. Memang boleh putus kawan. Lagi-lagi circle-circle yang ada di universiti ni. Okey itu kita lupakan dulu. Cerita aku ni pasal pengalaman di tempat-tempat nilah. Di sini lah first time aku kena sexual harassment oleh seorang gay, kena tipu lagi oleh seorang pak cik di Penang Sentral. So, sekali lagi aku akan bercerita. . . Terminal Bas Tanjung Malim, Perak ; 19/5/2019 Menjadi kebiasaan untuk diri aku menjadi seorang yang spontan dan random . Kepala boleh terus putus fius bila nak travel. Kalau diberi duit yang banyak. Memang segala tempat di dunia ni aku nak bantai. Hari Ahad merupakan t